It will be held on 26th November 2011, 3:00 pm, during the European Salon of Culture in Venice at the Telecom Italia Future Centre as part of “Dialogues between culture and market” “Luxury will speak just only French?” – event curated by Fuoribiennale, supported by Roberto Coin - a talk introduced by Maria Luisa Frisa, moderated by Eleonora Vallin, featuring Concetta Carestia Lanciaux, former vice-president LVMH Group and president LVMH Italia, Riccardo Illy, president of Illy group. Here it will talk about the case Bottega Veneta as emblematic evidence of ability of an Italian company in make high quality products of whose importance in the market grows when the big luxury groups take over and re-launch that, questioning also why the Italy isn’t able to build great global platforms to bring the Italian luxury in the world. A complex issue – which needs a new way to make fashion and company -, a successful chance to think about that, increasing culture and new, precious consciousnesses.

IL SALONE EUROPEO DELLA CULTURA DI VENEZIA:UN TALK SUL MONDO DEL LUSSO

Venice Telecom Future Centre

Si terrà il 26 novembre 2011, alle ore 15:00, in occasione del Salone Europeo della Cultura a Venezia presso il Telecom Italia Future Centre quale parte dei “Dialoghi tra cultura e mercato” “Il lusso parlerà soltanto francese?” – evento curato da Fuoribiennale, supportato da Roberto Coin – un talk introdotto da Maria Luisa Frisa, moderato da Eleonora Vallin di cui sarà protagonista Concetta Carestia Lanciaux, attuale vice-presidente del Gruppo LVMH e presidente di LVMH Italia, Riccardo Illy, presidente del gruppo Illy. Ivi si parlerà del caso Bottega Veneta quale emblematica dimostrazione della capacità di un’ azienda italiana nel realizzare prodotti di alta qualità la cui importanza nel mercato cresce quando i grandi gruppi del lusso la rilevano e rilanciano, domandandosi anche perché l’ Italia non è capace di costruire una grandi piattaforme globali per portare il lusso italiano nel mondo. Una problematica complessa – che necessita di un nuovo modo di fare azienda e moda – una felice occasione per pensare a ciò, arricchirsi di cultura e nuove, preziose consapevolezze.

www.venezia2019.eu

 

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