Tatsuro Horikawa

The Fall/Winter 2010-2011 collection of Julius 7- brand created in 2001 by the Japanese artist Tatsuro Horikawa to be an audio/visual project, including the menswear as extension of art – evokes  the aesthetics of fetishism, a leitmotiv of brand, emphasizing the male silhouette and featuring the leather, dark colors, tight lines and overlaps of belts decorating the outfits, ideated for a metropolitan samurai.

IL SAMURAI METROPOLITANO DI JULIUS 7

Julius Fall/Winte 2010-2011 collection

La collezione autunno/inverno 2010-2011 di Julius 7 – brand creato nel 2001 dall’artista giapponese  Tatsuro Horikawa per essere un progetto audiovisivo che include l’ abbigliamento da uomo quale estensione dell’arte – evoca l’estetica del feticismo, un leitmotiv del brand, enfatizzando la silhouette maschile e avendo quale protagonista la pelle,  colori scuri, linee aderenti e sovrapposizioni di cinture che decorano le creazioni pensate per un samurai metropolitano.

http://www.julius-garden.jp

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